عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 50
نویسنده : افزیر

 محمدرضا بیکی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تا مهرماه سال جاری ۵۱ پروژه آموزشی با ۱۴۵ کلاس درس در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد.

وی زیربنای این پروژه ها را بالغ بر ۱۵ هزار و ۸۰۷ متر مربع عنوان کرد و گفت: برای بهره برداری از این پروژه ها تاکنون ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه از این میزان ۱۱ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان توسط خیران پرداخت شده است، افزود: از این رقم سه میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات استانی و پنج میلیارد و ۳۷۷ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات ملی تأمین شده است.

برخورداری ۷۵ درصد مدارس از سیستم گرمایشی استاندارد

بیکی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر ۱۷ درصد فضاهای آموزشی استان نیاز به تخریب و بازسازی دارند، عنوان داشت: ۳۴ درصد این فضاها نیز مستحکم و ۴۹ درصد نیاز به مقاوم سازی دارند.

وی همچنین از برخورداری ۷۵ درصد مدارس استان از سیستم گرمایشی استاندارد خبر داد و گفت: ۲۵ درصد نیز نیاز به راه اندازی سیستم گرمایشی مرکزی دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر این مدارس از سیستم گرمایشی استاندارد تابشی و یا بخاری نفتی کاربراتی بهره مند هستند.

بیکی تأکید کرد:  هیچ مدیری حق استفاده از سایر بخاری ها را نداشته و در صورت مشاهده پیگرد قانونی می شود.

 

منبع : مهر 



:: موضوعات مرتبط: مقاوم سازی , مقاوم سازی با FRP , ,
:: برچسب‌ها: مقاوم سازی , بهسازی , نوسازی , نوسازی مدارس , بازسازی مدارس ,
تاریخ : سه شنبه 27 شهريور 1397
بازدید : 183
نویسنده : افزیر

 یزد ـ مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در سال تحصیلی جدید، جمعیت دانش آموزی استان یزد به ۲۵۱ هزار نفر رسیده که ۱۴ هزار و ۴۴۹ نفر از این تعداد از اتباع خارجی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی دانافر امروز در نشستی خبری به مناسبت فرا رسیدن زمان بازگشایی مدارس اظهار داشت: در سال تحصیلی ۹۸ ـ ۹۷ در یزد هزار و ۹۸۱ مدرسه پذیرای ۲۵۱ هزار دانش آموز هستند.

وی بیان کرد: این تعداد دانش آموز قرار است در هزار و ۱۳۷ کلاس درس مشغول به تحصیل شوند.

دانافر همچنین با اشاره به اینکه امسال ۲۳۰ کلاس درس در قالب ۴۴ پروژه، آماده سازی و تحویل آموزش و پرورش شد، افزود: در عین حال از مهمترین چالش‌های آموزش و پرورش در استان یزد، مشکلات فضای آموزشی است زیرا وسعت زیادی از فضاهای آموزشی نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه بودجه‌های دولتی پاسخگوی این حجم از نیاز استان نیست، تصریح کرد: برای بازسازی، مرمت و مقاوم‌ سازی فضاهای قدیمی نیاز به کمک خیران داریم.

وی در مورد نیروی انسانی نیز بیان کرد: نیروی انسانی مراکز آموزشی از بهمن ماه سال قبل مشخص شده اند تا فرصتی برای یکسانی و هماهنگی نیروها در مدارس و مناطق به وجود بیاید.

دانافر خاطرنشان کرد: امسال بخشی از نیروی مورد نیاز مدارس از طریق حق التدریسی و استخدام آزاد از مدارس غیرانتفاعی تامین می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح‌های تعالی و تدبیر در استان یزد اظهار داشت: اجرای این طرح نیازمند مدیران قوی و با تدبیر است.

وی تاکید کرد: در حوزه مدیریت مدارس استان نیاز به مدیران نوگرا و تحول‌گرا داریم که با نحوه مدیریت نوین آموزشی آشنا باشند.

دانافر با بیان اینکه بسیاری از واقعیت‌های اجتماعی ما با نظام آموزشی فاصله دارد، عنوان کرد: یکی از مشکلات ما این است که خروجی نظام آموزشی ما با ارزش‌های ملی و مذهبی ما هماهنگ نیست و این امر سبب می شود شاهد شکل گیری صحیح هویت دانش آموزان نباشیم.

منبع : مهر



:: موضوعات مرتبط: مقاوم سازی , مقاوم سازی با FRP , ,
:: برچسب‌ها: مقاوم سازی , بازسازی مدارس ,
تاریخ : دو شنبه 26 شهريور 1397
بازدید : 64
نویسنده : افزیر

 تبریز- معاون امور عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: بافت ‌های با ارزش ۳۰۰ روستای گردشگری کشور بهسازی لرزه ای می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا شاملو صبح امروز یک شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه تبریز ابراز داشت: ۸۰ هزار واحد روستایی و شهری زیر ۲۰ هزار خانوار در سال جاری سنددار شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی از مهمترین برنامه ها و اولویت‌های کاری بنیاد در سطح کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: طرح بهسازی بافت‌های باارزش در  ۳۰۰ روستای هدف گردشگری در سطح کشور امسال اجرایی شده و عملیات اجرایی ۵۰ روستای نیمه‌تمام دیگر دارای بافت باارزش نیز تداوم می‌یابد تا تکمیل شود.

معاون امور عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه اجرای طرح مقاوم‌ سازی واحدهای روستایی در اولویت ما است، ادامه داد: بنیاد مسکن با همکاری بانک‌های عامل اقدام به ارائه تسهیلات به متقاضیان می‌ کند.

شاملو با تاکید بر اینکه تا کنون بیش از ۹۷ درصد روستاهای کشور از تهیه این طرح برخوردار شده‌اند که شامل ۳۷ هزار و ۹۰۰ روستا است، گفت: تاکنون به دلیل نبود اعتبارات کشوری واستانی باز  کارهای خوبی درروستا های اوشتبین جلفا وزنوزق مرند که از روستای بافت باارزش استان هستند انجام شده است.

 

وی گفت: طرح هادی در ۱۷ هزار و ۵۰۰ روستای کشور درحال انجام است و امسال نیز برنامه‌ریزی شده تا این طرح در یک هزار روستای کشور تهیه شود.

 

منبع : مهر



:: موضوعات مرتبط: مقاوم سازی , ,
:: برچسب‌ها: مقاوم سازی , بهسازی , نوسازی , ,
تاریخ : پنج شنبه 22 شهريور 1397
بازدید : 93
نویسنده : افزیر

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 30 درصد مدارس این استان غیر استاندارد، نیازمند تخریب و مقاوم سازی هستند.

شعارسال: هادی زارع‌پور در نشست ظهر امروز دوشنبه، نوزدهم شهریورماه شورای آموزش و پرورش به وضعیت دانش‌آموزان و مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: 153 هزار و 670 دانش‌آموز سال تحصیلی 97-98 را در 3015 آموزشگاه و 8602 کلاس درس آغاز می‌کنند .

وی با اشاره به ساماندهی 13هزار و 500 نیرو در سه ماهه تابستان اظهارکرد: محل کار این افراد باید مشخص می‌شد که تمامی آنها ساماندهی شدند و حتی ابلاغ 40درصد این افراد هم انجام شده و ما مشکل حاد نیروی انسانی نداریم .

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هیچ مدرسه و مقاطع تحصیلی در سال جدید با مشکل نبود معلم مواجه نخواهد بود، خاطرنشان کرد: هفت درصد دانش‌آموزان در مقطع پیش‌ دبستانی، 40درصد در متوسطه اول و دوم و 50 درصد هم در دوره ابتدایی هستند، 48درصد دانش‌آموزان دختر و 52 درصد پسر هستند، 78 درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی و 23درصد در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل می‌شوند .

زارع پور با اشاره به آمار 25درصدی دانش‌آموزان در مناطق روستایی تصریح کرد: 776مدرسه زیر 10 دانش‌آموزی در سطح استان وجود دارد که این وضعیت برای وزارت آموزش و پرورش قابل قبول نیست. سال تحصیلی جدید این مدارس جمع‌آوری می‌شوند .

وی با اشاره به اینکه استان در سال 1380 بیشترین جمعیت دانش‌آموزی را با 217هزار و 529 دانش‌آموز داشته، ادامه داد: 41درصد نیروی انسانی آموزش و پرورش 25 تا 30 سال سابقه کار دارند و در آستانه بازنشستگی قرار دارند .

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تا سال1400، 872 نیرو از آموزش و پرورش خارج و 501 نیرو جذب خواهد شد، ضمن اینکه در سال جاری 402 نیرو آموزش و پرورش بازنشسته و 249 نیرو جذب خواهد شد .

زارع پور با اشاره به وضعیت فضای آموزشی در استان تاکید کرد: 30 درصد فضای آموزشی در استان غیر استاندارد، نیازمند بازسازی یا تخریب و بازسازی هستند، 5درصد مدارس استیجاری و 65 درصد استاندارد هستند .

وی با اشاره به مشکلات فضای آموزشی در بویراحمد مناطق اکبرآباد، نجف‌آباد، مادوان، شرف‌آباد، تلخسرو و بله‌زار بیان کرد: کل فضاهای آموزشی در بویراحمد 443 مورد است که از این تعداد 354 مورد فعال و 12 مورد در حال تاسیس هستند، فضاهای تخریبی در استان 115 مورد، فضاهای پیش ساخته 15مورد و فضای استیجاری 28 مورد است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 27 فضای آموزشی فاقد سرویس بهداشتی است، همچنین 52 فضا غیرقابل استفاده است که به دلیل نیاز مبرم آموزش و پرورش با ریسک بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند فضاهای تخریبی براثر زلزله 92 مورد بوده است .

زارع پور با بیان اینکه 28 مدرسه شهرستان بویراحمد استیجاری هستند، اضافه کرد: هیچ سرانه آموزشی برای آموزش و پرورش نداشتیم به همین دلیل مجبور شدیم دو میلیارد و 200 میلیون تومان از والدین اخذ کنیم.

 

 



:: موضوعات مرتبط: مقاوم سازی , مقاوم سازی با FRP , ,
:: برچسب‌ها: مقاوم سازی , بازسازی مدارس ,
تاریخ : چهار شنبه 21 شهريور 1397
بازدید : 200
نویسنده : افزیر

 

زنجان- ایرنا- رئیس بنیاد مسکن شهرستان طارم گفت: با اجرای طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی، 65 درصد واحدهای مسکونی روستایی و 75 درصد واحدهای مسکونی شهری و در مجموع 70 درصد واحدهای مسکونی شهرستان طارم تاکنون مقاوم سازی شده است.

 

به گزارش ایرنا، بهنام ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: طی هفته دولت امسال 270 واحد مسکونی با اعتبار 48 میلیارد و 600 میلیون ریال در شهرستان طارم به بهره برداری رسید.
ابراهیمی در ادامه افزود: جهت بهره برداری از این 270 واحد مسکونی، در راستای مقاوم سازی واحدهای مسکونی و تامین مسکن متناسب با نیاز روستائیان، تسهیلاتی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت 15 ساله تا سقف 180 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان طارم، محل تامین اعتبار احداث و افتتاح این تعداد واحد مسکونی را از اعتبارات سال 96 عنوان کرد و گفت: ادامه اجرای طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی و شهری در طارم از برنامه ها و اهداف اصلی این اداره می باشد.
ابراهیمی در خصوص برنامه های این اداره در سال 97 خاطرنشان کرد: سال 97 در مرحله اول 53 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل تسهیلات طرح ویژه مسکن برای تعداد 214 واحد مسکونی با مبلغ تسهیلات 250 میلیون ریال برای هر واحد تامین اعتبار شده که پرونده تعدادی از متقاضیان در سال جدید تکمیل شده و در مرحله ارسال به بانک ها می باشد.
ابراهیمی از افزایش اعتبارات طرح ویژه مسکن در سال 97 خبر داد و ابراز امیدواری کرد، با پیگیری ها و برنامه ریزی های دقیق این اعتبارات به یک هزار میلیارد ریال برای 350 واحد در سال جاری افزایش یابد.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده است و با استان‌های قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است. 

منبع : ایرنا 



:: موضوعات مرتبط: مقاوم سازی , مقاوم سازی با FRP , ,
تاریخ : دو شنبه 19 شهريور 1397
بازدید : 139
نویسنده : افزیر

 110 ساختمان آموزشی کردستان تخریبی است

 

عصر کرد - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه 110 ساختمان آموزشی در کردستان تخریبی است، گفت: برخی از این ساختمان ها استفاده نمی شود اما تعدادی از آنها به ناچار استفاده می شوند در حالی که نیاز به نوسازی و بازسازی دارند. به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، رشید قربانی امروز یکشنبه (18 شهریور) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: آموزش و پرورش کردستان 2 هزار و 750 ساختمان در اختیار دارد که 112 مورد از آنها اداری و بقیه فضای آموزشی، تربیتی و ورزشی است . 
وی افزود: از این تعداد 900 مورد به تعمیر اساسی و مقاوم سازی ساختمان نیاز دارد و 800 واحد هم از استانداردهای مورد تایید نظام مهندسی برخوردار نیست . 
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: در حال حاضر 155 فضای آموزشی در دست احداث در استان داریم که هم توسط خیرین و هم با اعتبارات ملی و استانی توسط سازمان نوسازی مدارس در دست احداث است که مقرر شده تا اوایل مهر 97، 45 فضا تحویل داده شود . 
وی خاطرنشان کرد: 110 ساختمان آموزشی در حال حاضر تخریبی و در وضعیت بدی هستند که برخی از آنها بلااستفاده مانده اما تعدادی هم به ناچار، مورد استفاده آموزش و پرورش است . 
قربانی با اشاره به اینکه مدارس روستاهای استان مشکلی ندارند و عمده مشکلات مربوط به حاشیه شهرهاست، خاطرنشان کرد: برای تکمیل 150 فضای آموزشی در دست احداث، بر اساس قیمت های امروز 136 میلیارد تومان نیاز است. 
وی در پایان یادآور شد: 150 احداث مدرسه دیگر در استان لازم است که به طور میانگین 155 میلیارد تومان مورد نیاز است . 

منبع : کرد آنلاین 



:: موضوعات مرتبط: مقاوم سازی , مقاوم سازی با FRP , ,
:: برچسب‌ها: مقاوم سازی , بهسازی , نوسازی , ,
تاریخ : یک شنبه 18 شهريور 1397
بازدید : 82
نویسنده : افزیر

 زنجان-مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان از وجود ۹۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۷ هزار واحد مسکونی معادل ۵۲ درصد مقاوم سازی شده است.

 ۴۷ هزار واحد مسکونی در زنجان مقاوم سازی شده است

سجاد صنعتی منفرد در گفتگو با خبرنگار مهر از وجود  ۹۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۷ هزار واحد مسکونی معادل ۵۲ درصد مقاوم سازی شده است.

وی اظهار کرد: بنیاد مسکن  در بحث شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، ۲۲ هزار واحد مسکونی دارد که ۹ هزار و ۵۰۰ واحد از تسهیلات ویژه  طرح بهسازی استفاده کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: امسال هم سهمیه استان سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و هزار و ۲۵۰ واحد ابلاغ شده و متقاضیان را به بانک های عامل معرفی کردیم  و تا پایان سال پاییز هزار و  ۲۵۰ واحد را جذب می کنیم.

صنعتی منفرد تاکید کرد: قبل از سال ۸۵ تنها ۱۲ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان مقاوم سازی شده بود که الان به ۵۲ درصد رسیده است. 

وی ابراز کرد: واحدهای مسکونی روستایی که کمترین مقاوم سازی را دارند و یا بر روی گسل هستند در اولویت مقاوم سازی بنیاد مسکن هستند.

صنعتی منفرد تأکید کرد: بعد از تشکیل بنیاد مسکن به‌فرمان امام خمینی(ره) این ارگان در زمینه بهسازی لرزه ای مسکن روستایی، احداث مسکن مهر در شهرهای زیر۲۰ هزار نفر جمعیت، احداث مسکن روستایی، اجرای طرح هادی و دیگر زمینه‌ها فعالیت می‌کند.

وی یاد آور شد: در بحث مسکن شهری و روستایی بنیاد مسکن طرح‌های خوبی را در دولت تدبیر و امید انجام داده و  بنیاد مسکن استان زنجان نسبت به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی برنامه‌ریزی لازم را دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: این نهاد در راستای محرومیت‌زدایی نسبت به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان تأکید دارد.

منبع : خبرگزاری مهر



:: موضوعات مرتبط: مقاوم سازی , مقاوم سازی با FRP , نصب و اجرای FRP , ,
:: برچسب‌ها: مقاوم سازی , بهسازی , نوسازی , ,
تاریخ : شنبه 17 شهريور 1397
بازدید : 30
نویسنده : افزیر

 

بجنورد- ایرنا- مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: از سازمان نقشه برداری درخواست شده تا مسیر گسل های استان را در اختیار این شرکت قرار دهد تا خطوط گاز نزدیک به گسل مقاوم سازیشود.

 
 
 
 
حسن رضا میربلوکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خطوط گاز استان به لحاظ حادثه خیز بودن این منطقه نیاز به مقاوم سازی دارد و در این باره اقداماتی در دست پیگیری است.
وی افزود: از سازمان نقشه برداری درخواست شده تا مسیر گسل ها را در اختیار قرار دهد تا خطوط نزدیک به گسل در استان مقاوم سازی شود. 
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: با توجه به قدیمی بودن شبکه ها و خطوط در برخی نقاط استان، فرسودگی احتمالی لوله های گاز رصد می شود. 
وی افزود: در این باره اولویت با بررسی فرسودگی احتمالی لوله های بالای 15 سال عمر است. 
میربلوکی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات برای تامین و ارتقای ایمنی در حادثه ها، نصب شیر قطع اطمینان است. 
وی گفت: این شیرها در زلزله های بالای پنج ریشتر خود به خود جریان گاز را قطع می کنند. 
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی افزود: طول خطوط انتقال گاز در استان از 49 کیلومتر در پیش از تشکیل استان به 215.3 کیلومتر در وضعیت اکنون رسیده است و هفت هزار و 55 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در استان اجرا و گازدار است.
مهم ترین گسل های خراسان شمالی گسل اسفراین است که این گسل با درازای حدود 170 کیلومتر و در شمال غربی - جنوب شرق واقع شده که از حاشیه شمال شرقی شهر اسفراین گذر می کند. گسل باغان- گرماب نیز گسلی است با درازای 55 تا50 کیلومتر و راستای شمال، شمال غری – جنوب، جنوب شرقی واقع است.
براساس آمارهای موجود در سده اخیر 13 زمین لرزه با قدرت بیش از 5.5 ریشتر در خراسان شمالی رخ داده است. زمین لرزه ای با قدرت 6.2 درجه در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر بهمن سال 1375 و زلزله 5.7 ریشتری اردیبهشت ماه پارسال خسارات جانی و مالی فراوانی به دنبال داشت.
 
منبع : ایرنا 
 


:: موضوعات مرتبط: مقاوم سازی , مقاوم سازی با FRP , ,
:: برچسب‌ها: مقاوم سازی , بهسازی , نوسازی , ,
تاریخ : پنج شنبه 15 شهريور 1397
بازدید : 48
نویسنده : افزیر

 

احداث ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی در ۱۴ استان کشور

کرمانشاه_مدیرکل دفترتأمین مسکن و امورمهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) از احداث ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی در ۱۴ استان کشور طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم بازیان در حاشیه امضا یک تفاهم نامه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی در ۱۴ استان کشور در مناطق مرزی، محروم و صعب العبور در جهت عملیاتی شدن مسکن دار کردن مددجویان روستایی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این واحد ها در قالب سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مشارکت مددجویان، وام قرض الحسنه امداد، مشارکت سپاه،  بنیاد برکت، حساب ۱۰۰ حضرت امام و کمیته امداد امام خمینی(ره)  تامین اعتبار و انجام می شود.

مدیرکل دفترتأمین مسکن و امورمهندسی ساختمان کمیته امداد گفت:کرمانشاه هم یکی از این استان ها است که ۴۵۰ واحد با حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به خود اختصاص داده است و امیدواریم بخش عمده ای از این تعداد تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه ساخت این واحد ها کار مشترکی بین سپاه و کمیته امداد است، تصریح کرد:به ازای هر واحد ۵۰ متری برای بازسای و مقاوم سازی ۹ میلیون تومان سهم مددجو است که ۵ میلیون تومان آن وام قرض الحسنه از صندوق امداد ولایت و ۴ میلیون تومان را خود مددجو، بستگان یا خیران کمک می کنند که سهم مشارکت مددجو کامل می شود و مابقی اعتبارات از طریق امداد تامین می شود.

بازیان اقدامات صورت گرفته توسط کمیته امداد استان کرمانشاه را در بازسازی مناطق زلزله زده برگ افتخاری در تاریخ خدمت آن ها دانست و بیان کرد: ۱۰ هزار مسکن مددجویان در جریان این زلزله آسیب دیده است که ۵ هزار واحد آن تعمیراتی و نزدیک به ۵ هزار واحد دیگر مسکن روستایی است که در نوع یکی یعنی تخریب صددرصدی و نوع ۲ در برنامه بازسازی قرار دارند.

وی ابراز داشت: ۴۵۵ واحد مسکن روستایی و ۵۸۳ واحد مسکن شهری را در برنامه عملیات ساخت و بازسازی داریم و نزدیک به هزار واحد دیگر قابلیت بهره برداری دارند که در مهرماه بیش از۲ هزار و ۵۰۰ واحد از این مساکن تحویل داده می شود.

مدیرکل دفترتأمین مسکن و امورمهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: همه واحدهای روستایی مددجویی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد تا پایان امسال، بازسازی تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

منبع : مهر



:: موضوعات مرتبط: مقاوم سازی , ,
:: برچسب‌ها: مقاوم سازی , بازسازی , بازسازی و مقاوم سازی , مسکن روستایی ,
تاریخ : چهار شنبه 14 شهريور 1397
بازدید : 29
نویسنده : افزیر

 

  مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز گفت: مجوز تأسیس و راه‌اندازی ۲۰ دهیاری دیگر در استان را دریافت کرده‌ایم.
غفور قاسمپور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مقاوم‌سازی و نوسازی خانه‌های روستایی استان البرز و افزایش استحکام این بناها به هنگام بروز بحران و مخاطرات طبیعی همچون زلزله، اظهار کرد: در این راستا اعتبارات خوبی در قالب پرداخت تسهیلات از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لحاظ شده است که بخشی از این تسهیلات پرداختی به مردم بلاعوض است.
وی گفت: میزان این تسهیلات که در قالب وام مسکن روستایی به مردم واگذار می‌شود در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون تومان و با کارمزد پایین است که به‌منظور نوسازی و بهسازی لرزه ای خانه‌های روستایی و استفاده از مصالح بادوام در ساخت بنا در اختیار روستاییان قرار داده می‌شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز بیان کرد: درمناطقی از استان البرز همانند روستاهای موجود در جاده چالوس و یا روستاهای اطراف شهرستان طالقان با توجه به شرایط آب و هوایی این نقاط، شاهد توسعه ساخت ویلاها هستیم که بخشی از این ساخت‌وسازها توسط مردم خود منطقه و بخشی دیگر توسط شهرنشینان انجام می‌شود.
قاسمپور بابیان اینکه برخی ویلاهای ساخته‌شده در مناطق روستایی البرز قیمت‌هایی بالاتر از منازل مسکونی شهری استان دارند، افزود: گاهی ساکنان مناطق شهری برای گذران تعطیلات خود چنین خانه‌هایی را در روستاها ایجاد می‌کنند و به‌تبع در این ساخت‌وسازهای جدید بحث استحکام بناها بسیار موردتوجه است و استانداردهای ساختمانی هم رعایت می‌شود.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود از آمار دهیاری‌های سطح استان البرز سخن گفت و افزود: در حال ۲۲۰ دهیاری در این استان وجود دارد و مجوز تأسیس و راه‌اندازی ۲۰ دهیاری دیگر در البرز را نیز دریافت کرده‌ایم.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز در خصوص قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در سمت مدیران و مسئولان اجرایی و میزان لحاظ کردن آن برای دهیاران این استان، گفت: هنوز اجرا و به‌کارگیری این قانون به ما ابلاغ نشده است، اما در کل طبق بررسی های اولیه که در سطح استان داشته‌ایم تعداد دهیاران استان البرز که مشکل این قانون می‌شوند تنها حدود ۱۰ نفر است.

منبع : بازارکار

 



:: موضوعات مرتبط: مقاوم سازی , ,
:: برچسب‌ها: مقاوم سازی , بهسازی , نوسازی , ,
تاریخ : سه شنبه 13 شهريور 1397
بازدید : 31
نویسنده : افزیر

 

کرمانشاه- ایرنا- زلزله قابل پیش بینی نیست و نمی توان مانع وقوع آن شد و به محض وقوع بستگی به شدت و ضعف آن خرابی ها و خسارات مادی و جانی به بار می آورد و تنها راهکار در امان ماندن از این بلای طبیعی،مقاوم سازی ساختمان ها است.

 

 

 

در زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 استان کرمانشاه که منجر به کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12هزار و 300 تن شد، بیشترین آمار فوتی ها و مصدومان ناشی از فرار از منازل مسکونی بود.
مقاومت پایین ساختمان ها باعث تخریب 100هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در 10 شهرستان استان کرمانشاه شد و این حجم از تخریب ها یکی از مهمترین دلایل فوت و مصدومیت مردم ساکن در این مناطق بود. 
بیشترین تعداد فوتی ها و مصدومان مربوط به واحدهای کلنگی و روستایی که توسط خود مردم ساخته شده، بوده است که دستگاه های نظارتی باید بر روند ساخت و ساز این واحدها نیز نظارت جدی می کردند. 
دستگاه هایی که در شهر و روستا مجوز ساخت و ساز صادر می کنند نباید تنها به صدور مجوز و دریافت عوارض بسنده کنند بلکه باید به صورت مستمر بر روند ساخت و سازها نظارت جدی داشته باشند و اجازه ندهند واحد بی کیفیت و نامقاوم ساخته شود.
کارشناسان زلزله معتقدند که مقاوم سازی ساختمان ها یکی از راهکارهای اصلی در جلوگیری از شدت آسیب رسانی است و با درست کردن ساختمان های مقاوم و مستحکم می توان از بروز خسارت های جانی و مادی تا حد زیادی کاست.
زلزله سال گذشته کرمانشاه حدود 20 ثانیه به طول انجامید و 50 هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف استان خسارت وارد کرد.
جلسات متعددی در استانداری کرمانشاه در طول هفته برای تصمیم گیری در ارتباط با بازسازی مناطق زلزله زده برگزار می شود که تاکید اصلی مدیران ارشد استان توجه جدی به مقوله مقاوم سازی ساختمان ها است.
متاسفانه غیر از واحدهای مسکونی، برخی از ساختمان های دولتی از جمله بیمارستان تازه ساخت اسلام آباد غرب نیز در زلزله سال گذشته تخریب شد که می طلبد با افرادی که در روند ساخت و ساز این بنا قصور داشته اند برخورد شد تا دیگر شاهد تکرار چنین مسایلی نباشیم.
در زلزله سال گذشته کرمانشاه برخی از ساختمان های دولتی از جمله مدارس تازه ساخت واقع در مناطق زلزله زده هیچ آسیبی ندیدند و این نشان می داد که این مدارس اصولی ساخته شده است و باید از تجارب اداره کل نوسازی مدارس برای احداث ساختمان در این مناطق استفاده شود. 
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه 'در پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب به جای اینکه دیوارهای سازه ای را با بتن پر کنند با نخاله ساختمانی پر کرده اند که این تاسف آور است'.
اگر بر روند ساخت و ساز واحدهای مسکن مهر نظارت جدی می شد شاهد تخریب آنها در زلزله و کشته و مصدوم شدن شمار زیادی از مردم ساکن در این واحدها نبودیم.
کرمانشاه این روزها همچنان در امتداد زلزله بزرگ سال گذشته می لرزد و هر روز لرزیدن بخش هایی از این استان در مرکز لرزه نگاری کشور به ثبت می رسد و اگر همچنان مانند گذشته بر ساخت و سازها نظارت نشود باید باز هم شاهد وقوع حوادث ناخوشایند باشیم.
اکنون در 10 شهرستان زلزله زده استان کرمانشاه شاهد ساخت و ساز واحدهای مسکونی و ساختمان های تخریب شده ناشی از زلزله هستیم و منطقه به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است اما نظارت بر روند این ساخت و ساز مهمتر از خود ساختن است.
دستگاه های نظارتی به خصوص دستگاه های تخصصی نظارت در حوزه ساخت و ساز مانند نظام مهندسی ساختمان در این روزها رسالت خطیر و بزرگی برعهده دارند و می توانند به ساختن بناهای مقاوم و مستحکم به مردم کمک کنند.
مسئولان استان می گویند خیانت سازندگان (پیمانکاران)، ناظران و دستگاه اجرایی مرتبط در واحدهای مسکن مهر مناطق زلزله زده مشهود است و این افراد مقصران اصلی تخریب این واحدها هستند. 
اگرچه استاندار کرمانشاه با جدیت و با بازدیدهای میدانی بر روند ساخت و سازها نظارت کامل و جامعی دارد اما دیگر دستگاه ها نیز باید به میدان بیایند و در این راستا او را همراهی کنند.
استان کرمانشاه بر روی گسل زلزله واقع شده و پس از زلزله 7.3 ریشتری 21ابان سال گذشته بر اساس اعلام مسئول شبکه لرزه ‌نگاری استان تاکنون چهار هزار و 671 مورد پس لرزه در این استان ثبت شده است که از این تعداد پس لرزه، 11 مورد بالای پنج ریشتر و 100 مورد بالای چهار ریشتر بوده است.
این آمارها نشان می دهد که استان کرمانشاه همچنان در حال لرزیدن است و تدابیر جدی برای کاهش خسارت ها باید اندیشیده شود.
بیم آن می رود که به دلیل گرانی مصالح ساختمانی، برخی از پیمانکاران از مصالح نامرغوب و غیر استاندارد در ساخت و سازها در مناطق زلزله زده استفاده کنند که باید نظارت جدی بر روند این ساخت و سازها اعمال شود و اجازه ندهند از مصالح نامرغوب استفاده کنند. 
براساس اعلام رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تا پایان امسال 28 هزار واحد زلزله زده روستایی استان بازسازی و به مردم تحویل داده خواهد شد و بازسازی واحدهای مناطق شهری نیز تا پایان شهریور سال 98 به پایان می رسد. 
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد.
براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در این مناطق آسیب کلی و جزئی دیده اند و این زلزله مخرب علاوه بر خسارت مادی فراوان 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

 



:: موضوعات مرتبط: مقاوم سازی , مقاوم سازی با FRP , ,
تاریخ : شنبه 10 شهريور 1397
بازدید : 64
نویسنده : افزیر

 عصر اعتبار- بانک مسکن که با سهم ۶۰ درصدی از کل تسهیلات مناطق زلزله، بیشترین سهم را در اختیار دارد، ۱۰۰ درصد پرونده‌های معرفی شده برای بازسازی، مقاوم سازی و تعمیر واحدهای این مناطق را پرداخت کرده است.

 

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، بانک عامل بخش مسکن به عنوان بانک تخصصی و توسعه ای در بخش مسکن و ساختمان بیشترین سهم را در پرداخت تسهیلات بازسازی، تعمیر و نوسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در مناطق زلزله زده کرمانشاه نسبت به سایر بانک های عامل را دارد.

بر این اساس بانک مسکن 836 میلیارد و 918 میلیون تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات به 48 هزار و 121 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه تخصیص داده است که این تسهیلات در حوزه «بازسازی واحدهای مسکونی روستایی»، «بازسازی واحدهای مسکونی شهری»، «تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی»، «مقاوم سازی واحدهای مسکونی شهری» و «تامین لوازم خانگی و سایر هزینه‌های ضروری» تخصیص یافته است.

از کل اعتبارات تخصیص یافته بانک مسکن برای 48 هزار و 121 واحد مسکونی آسیب دیده در مناطق زلزله زده کرمانشاه، تا کنون 36 هزار و 196 واحد برای دریافت انواع تسهیلات بازسازی، تعمیر و مقاوم سازی به بانک مسکن معرفی شده که پس از بررسی پرونده‌ها، تاکنون به 35 هزار و 558 پرونده معرفی شده تسهیلات مربوطه به ارزش 549 میلیارد و 680 میلیون تومان پرداخت شده است.

در همین زمینه نداکسری کرمانشاهی رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با اشاره به سهم 60 درصدی بانک مسکن در پرداخت تسهیلات بازسازی،مقاوم سازی و تعمیر مناطق زلزله زده کرمانشاه از کل شبکه بانکی، گفت: این در حالی است که بانک مسکن در استان کرمانشاه کمترین شعب را نسبت به سایر بانک‌های عامل در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه تا کنون 92 درصد از سهمیه اعتبارات تعهدی بانک مسکن برای مناطق زلزله زده کرمانشاه به عقد قرارداد منجر شده است، گفت: همچنین تسهیلات 100 درصد پرونده‌های معرفی شده به بانک مسکن در این مناطق پرداخت شده است.

کرمانشاهی درباره روند پرداخت تسهیلات و دریافت ضمانت از متقاضیان و مشمولان دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده کرمانشاه، گفت: سفته و ضامن زنجیره‌ای به عنوان ضمانت از متقاضیان دریافت می شود و پرونده‌ها در اسرع وقت در نوبت پرداخت قرار می گیرند.

این مقام مسوول در بانک مسکن، با بیان اینکه کارمندان بانک در شعب شیفت در مناطق زلزله زده برای پرداخت تسهیلات و تسریع در روند پرداخت به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند، گفت: هیچ توقفی در روند پرداخت صورت نمی گیرد.

 

این مقام مسوول در بانک مسکن همچنین با تاکید بر اینکه این بانک در حوادث غیرمترقبه در سطح کشور و همچنین تسهیلات اشتغالزایی بدون رقیب در صدر بانک ها قرار دارد، گفت: بر اساس گزارش جلسه شورای مسکن استان تهران، بانک مسکن در تسهیلات اشتغالزایی 32 درصد از سایر بانک ها پیشی گرفته است.

 

منبع :عصر اعتبار

 



:: موضوعات مرتبط: مقاوم سازی , ,
:: برچسب‌ها: مقاوم سازی ,
تاریخ : چهار شنبه 7 شهريور 1397
بازدید : 43
نویسنده : افزیر

 صدای نهاوند:

در پنجمین روز از هفته دولت آئین افتتاح همزمان ۱۸۸ واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده و کلنگ زنی ترانس برق روستا حسین آباد بخش گیان، افتتاح پست هوایی۲۵۰ کیلو ولت شهر گیان و افتتاح فاز دوم بهسازی روستای ازنهری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، فرماندار شهرستان نهاوند در آئین افتتاح همزمان ۱۸۸ واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده در حسین آباد بخش گیان گفت: اعتبار این پروژه عمرانی در مجموع، ۳/۵ میلیارد تومان و توسط بنیاد مسکن از محل اعتبارات ملی تامین گردیده است.

مراد ناصری اظهار کرد: کلنگ زنی پست هوایی برق روستای حسین آباد با اعتبار ۳۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی امور برق شهرستان نیز انجام شد.

 

گفتنی است این کلنگ زنی، از تعهدات فرماندار در طرح روستاگردی به این روستا در هفته های اخیر بوده که امروز به مرحله اجرایی درآمد و شامل نصب ترانس ۱۰۰  KVA ، احداث ۵۰ متر شبکه فشار ضعیف زمینی و احداث ۸۰ متر شبکه فشار ضعیف زمینی است.

 

فرماندار خاطرنشان کرد: این پست هوایی شامل نصب آژانس ۲۵۰ KVA احداث ۱۰۰ متر شبکه فشار متوسط، احداث ۲۵۰ متر شبکه فشار متوسط زمینی، احداث ۸۰ متر شبکه فشار ضعیف زمینی است.

 

ناصری اظهار کرد: در روستای ازنهری از توابع بخش زرین دشت، از پروژه فاز دوم بهسازی این روستا شامل آسفالت، زیرسازی و عملیات خاکی بهره برداری شد که اعتبار این طرح ۳۳۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی بوده است.

 

 منبع : صدای نهاوند

 


:: موضوعات مرتبط: مقاوم سازی , ,
:: برچسب‌ها: مقاوم سازی ,
تاریخ : سه شنبه 6 شهريور 1397
بازدید : 51
نویسنده : افزیر

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، عبدالحسین کریمی، رئیس اداره آموزش و پرورش کومله در مراسم افتتاح مقاوم سازی مدرسه شهید صیقلی ها گفت: هفته دولت فرصت مناسبی برای بیان خدمات ارزشمند نظام و دولت به ملت است.

 

وی با بیان اینکه مدرسه شهید صیقلی‌های کومله مدرسه عادی دولتی است، افزود: از این مدرسه دانش آموزان موفقی در رشته‌های پزشکی، حقوق و رتبه ۳۷ کنکور سال گذشته به ثمر نشست.

 

کریمی با اشاره به اینکه در مدرسه شهید صیقلی ها بیش از یکصد دانش آموز در مقاطع ۱۰، ۱۱ و ۱۲ به تحصیل مشغول هستند، گفت: تخریب و بازسازی ساختمان به مساحت ۸۵۰ متر مربع و احداث سرویس بهداشتی با ۷۵۰ میلیون تومان هزینه انجام شد.

 

افتتاح و بهره برداری از ۳۸ پروژه برق در لنگرود در هفته دولت

مصطفی احمدی، رئیس اداره برق شهرستان لنگرود هم با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۳۸ پروژه برق در سطح شهرستان و ادارات تابعه انجام شد، گفت: امسال اعتبارات تخصیصی اداره برق ۱۵۰ میلیارد ریال است که تا الان ۶۰ میلیارد ریال از این اعتبارات اجرایی شد.

 

وی با بیان اینکه هزار و ۳۵۰ پروژه در شهرستان پیش بینی شد، گفت: از این تعداد ۳۸ پروژه (البته تعداد زیادی از پروژه‌ها تجمیع شدند) با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال (دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان) به بهره برداری رسید‌.

 

احمدی ادامه داد: امیدواریم تا آخر سال با پیگیری فرماندار و نماینده شهرستان تمام اعتبارات تخصیصی جذب شود.

 

رئیس اداره برق شهرستان لنگرود مقدار مصرف برق امسال در پیک بار را ۷۶ مگاوات اعلام و تصریح کرد: این مقدار مصرف نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

 

احمدی با بیان اینکه با خاموشی‌هایی که برای مدیریت مصرف اعمال شد توانستیم ۷ مگاوات مدیریت کنیم.

 

منبع : شبستان



:: موضوعات مرتبط: مقاوم سازی , ,
تاریخ : دو شنبه 5 شهريور 1397
بازدید : 38
نویسنده : افزیر

 

 نسیم گیلان - رشت - در سومین روز هفته دولت، چهار پروژه عمران شهری و 2 واحد تولیدی در شهرستان املش افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا پروژه های عمران شهری رانکوه املش با 750 میلیون تومان اعتبار افتتاح شد و پروژه آسفالت داخل بافت روستای هلوسرای بخش رانکوه به مسافت پنج هزارمتر مربع نیز به بهره برداری رسید.
همچنین امروز یک واحد پرورش متراکم ماهی کپور معمولی با تولید سالانه 2 تن با صرف اعتبار 20میلیون تومان در آسیابسران بخش رانکوه املش و یک واحد تولیدی با اعتبار 50 میلیون تومان و اشتغال زایی مستقیم برای سه نفر در این روستا افتتاح شد.
پروژه مقاوم سازی دبستان پنج کلاسه امام موسی صدر اسماعیل گوابربخش رانکوه و ترانس تقویت برق روستای جورگوابر رانکوه املش از دیگر برنامه های افتتاحی بود.
همچنین در مراسمی از 26 کارمند دولت و سه مدیر برتر دستگاه های اجرایی شهرستان املش تجلیل شد.
شهرستان املش با 2 بخش مرکزی و رانکوه در 70 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

 



:: موضوعات مرتبط: مقاوم سازی , مقاوم سازی با FRP , ,
تاریخ : یک شنبه 4 شهريور 1397
بازدید : 56
نویسنده : افزیر

 - احمد میرخدائی - روزنامه نگار: زلزله خیزی انکارناپذیر است و همین مسئله شناسایی گسل ها، مقاوم سازی ساختمان ها و جلوگیری از فعالیت های عمرانی در نزدیکی گسل ها را ناگزیر کرده است به گونه ای که از سال ۹۵، ساخت بناهای بلند، بیمارستان ها، مدارس و سایر ساختمان های عمومی که در هنگام زلزله باید مستحکم تر از سایر ساختمان ها باشند، روی گسل ها ممنوع شد و ساختمان هایی نیز که از قبل در این مناطق احداث شده اند باید به نحوی مناسب مقاوم سازی و استانداردسازی شوند.

۱۰۰ برج بلند مرتبه و ۱۶بیمارستان تهران در پهنه گسل ها قرار دارند 
به گزارش همشهری، تهران با ۷۰۰کیلومترمربع مساحت، دهمین شهر پرجمعیت و زلزله خیز جهان است که پهنه اصلی گسل های آن به ۲۶کیلومترمربع می رسد. براساس سوابق تاریخی، این کلانشهر به طور میانگین هر ۲۰۰سال یک بار، شاهد زلزله ای به بزرگای ۷درجه در مقیاس ریشتر بوده و از آخرین زلزله اش ۱۸۰سال می گذرد. 

در این شرایط، گام نخست در مسیر جلوگیری از فاجعه آفرینی زمین لرزه در پایتخت، آموزش همگانی و اصلاح ساختار شهری در مناطق پرخطر است. در این زمینه، اطلاعات پایه شناسایی گسل ها و مطالعات لرزه خیزی تهران را در سال ۸۲ آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) با دقت انجام داد این تحقیقات تا مرداد ۹۵ طول کشید تا تمام ارکانی که درگیر ماجرا هستند به جمع بندی مشترکی برسند و نقشه پهنه های گسلی شهر تهران، نهایی، تصویب، ابلاغ و اجرایی شود. 

با نهایی شدن نقشه پهنه های گسلی تهران، از یک سو ساختمان های در معرض خطر شناسایی شدند تا ایمن سازی آنها در دستور کار قرار بگیرد و از سوی دیگر با جلوگیری از ایجاد ساختمان های جدید در این مناطق، راه بر تکرار خطر بسته شد. آنگونه که محمد شکرچی زاده، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی می گوید: فعلا ۱۰۰ برج و ۱۶ بیمارستان روی پهنه گسل های تهران قرار دارند که باید ایمن سازی شوند. ضمن اینکه احداث ساختمان های با اهمیت «بسیار زیاد» مانند برج با ۱۲ طبقه یا بیشتر، بیمارستان ها، انبار نفت یا پمپ بنزین در این پهنه ها ممنوع است. 

به گفته رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، فعلا محدودیتی برای ساخت ساختمان های با اهمیت «زیاد»، «متوسط» و «کم» در پهنه گسل های اصلی وجود ندارد اما ضوابط ساخت این ساختمان ها در پهنه گسل های اصلی متفاوت و سخت گیرانه تر است. به گفته شکرچی زاده، بررسی زلزله های مختلف نشان می دهد که بیشترین خسارت ها در پهنه گسل ها اتفاق می افتد و بر این اساس قبلا اعلام شده بود که ساخت ساختمان های با اهمیت زیاد در پهنه گسل ها ممنوع است اما کسی نمی دانست پهنه گسل ها کجاست. 

جدول



  • ۱۰۰برج تهران روی گسل

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی می گوید: در تهران پرونده ۹۰۰ برج باز شده که از این تعداد ۶۰۰ برج ساخته شده که ۱۶.۶درصد از این تعداد یعنی ۱۰۰ برج در پهنه گسل ها قرار دارد و باید مراحل بازرسی ایمنی و آموزش ساکنان آن انجام شود. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شکرچی زاده درباره سرنوشت ساختمان هایی که اکنون در پهنه گسل ها قرار دارند، تاکید می کند: 

هیچ الزام قانونی برای تخریب ساختمان هایی که روی پهنه گسل قرار گرفته اند وجود ندارد بلکه در این مرحله صرفا صدور پروانه مجاز نیست ضمن اینکه ساختمان های موجود عمر مفیدی دارند و بعد از اتمام عمر، امکان احداث مجدد در این مناطق وجود نخواهد داشت. 

شکرچی زاده می افزاید: ۱۶ بیمارستان نیز در سطح تهران در پهنه گسل ها قرار دارند که باید در اولویت مقاوم سازی قرار بگیرند، از توسعه آنها نیز جلوگیری شود و اگر برای وزارت بهداشت امکان دارد نسبت به جابه جایی آنها اقدام کند. به گفته او این اقدام باید برای پمپ بنزین ها، انبارهای نفت و دیگر ساختمان های حساس موجود در پهنه گسل ها انجام شود. 

علی بیت اللهی رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی پیش ازاین گفته بود: تاخیر در تعیین حریم گسل ها و اعمال ممنوعیت های ساخت باعث شده در حریم گسل های شهر تهران، ۱۵ بیمارستان و مرکز درمانی، ۳۶ مدرسه، ۹ مرکز آموزش عالی و دانشگاهی، ۱۰۰برج، ۳ ایستگاه آتش نشانی، ۸ مخزن آب، ۲۳ پل ارتباطی، ۹ تاسیسات برق فشارقوی، ۲۵ مسجد، ۴ موزه، ۳ ساختمان وزارتخانه، ۴ ساختمان قوه قضاییه، ۲۲ مرکز تجمع، ۹ ساختمان شهرداری و یک انبار سوخت احداث شود که هم اکنون جابه جایی آنها امکان ناپذیر یا در حالت خاص و محدودی با مشکلات عدیده روبه رو خواهد بود.



منبع : همشهری آنلاین 

 



:: موضوعات مرتبط: مقاوم سازی , مقاوم سازی با FRP , ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت مقاوم سازی افزیر و آدرس afzir.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com